Üzent a budapestieknek a metrókocsikat felújító orosz cég
A Metrowagonmash bocsánatot kért a korszerűsített metrószerelvényekkel kapcsolatos hibákért.
A Metrowagonmash bocsánatot kért a korszerűsített metrószerelvényekkel kapcsolatos hibákért.
Két optikai kábelt dugtak össze rosszul, ez okozta a 3-as metró ajtónyitási problémáit. Tarlós új kocsikat szeretett volna, de nem engedték neki.
Azt szerettük volna megtudni a főpolgármestertől, még mindig pletykának tartja-e a hármas metró műszaki hibáit. Ehelyett ízelítőt kaptunk Tarlós István ritka kifinomult stílusából.
Ha igazak a BKV-Figyelő értesülései, nem lehet a felújított orosz metrók problémáit egyetlen okra, az optikai csatoló elem hibájára visszavezetni, ahogy ezt a BKV állította kedden.
Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.
Amatőr szoftverhibák, a különböző informatikai rendszerek összehangolásának hiánya, illetve egy teljes szoftver hiánya állhat a felújított orosz metrók budapesti kálváriája mögött. Úgy tűnik, hogy sokat akartunk kevés pénzből, annak pedig általában káosz a vége.
Már csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint közlekedési hatóság engedélyére vár a BKV, hogy újból üzembe helyezhesse a 3-as metró felújított, de az ismert ajtóhibák miatt forgalomból kivont szerelvényeit.
A BKV vezérigazgatója az M1-en leadott nyilatkozatában elmondta, hogy az orosz mérnökök kijavították a hibákat, így a hét második felére újra közlekedhetnek a felújított metrókocsik.
Retteghetnek a terroristák a magyar postákon, és ki lehet mondani, hogy Matolcsy lop - de csak vagdalkozásként. A 80-as évek egyik ikonja, a Pajtás bezárt, már csak az orosz metró retró. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Tarlós István úgy érezte, kérdéseink nem ütik meg a "főpolgármesteri" szintet, amikor a 3-as metró felújított szerelvényeiről és a megrekedt alagútrenoválásról kérdeztük. A Fidesz által jelölt budapesti városvezető állítja: megküzdött Orbán Viktorral a projektek támogatásáért. Mi pedig megkérdeztük, miért néz ki úgy, mint aki a vitás kérdésekben rendre alulmaradt. Interjú.
Megszereztük azt a hivatalos, május végén készített BKV-s számvetést, amely szerint a régi orosz metrókocsikat felújító Metrovagonmas a szállítói szerződésben vállalt feladatok jelentős részét késedelmesen vagy egyáltalán nem teljesítette.
Egy bátor vállalkozó közérdekű adatigénylést küldött a főpolgármesteri hivatalnak, hogy megtudja, hányszor használja a főpolgármester az elátkozottnak tűnő vonalat, és kért-e érte költségtérítést.
Olvasónk, Nikolett fotózta le ahogy néhány törölközővel, papuccsal felszerelkezett, félmeztelen utas élcelődik a hármas metró légkondi nélküli állapotain. Az akciót a Párbeszéd Magyarországért szervezte.
A BKV azt állítja, az orosz Metrovagonmas mérnökei Budapesten megtalálták és ki is javították a felújított metrószerelvények hibáját.
Miért egy szerződés, ha annak épp a károsult nem szerez érvényt? Mint a hvg.hu megtudta: napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után. A budapesti városvezetést azonban inkább az zavarja, hogy az oroszok késlekednek a többi szerelvény leszállításával. Márpedig a szoftverhiba elhárítása nélkül azok is csak állnának a depóban.
Azt kérik, küldjék vissza a szerelvényeket, de addig is perelnek.
Feltehetően egy 100 kilogrammos bombát találtak építkezés közben a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Ludovika téri campusánál, az épületeket kiürítik.
A budapesti szabadulós játékok iránt érdeklődők új elemmel találkozhatnak.
Most átvizsgálják az összes felújított metrószerelvényt, de "optimális esetben" a jövő hét második felében újra forgalomba állhatnak. Addig is maradnak a régi jó füstölő szovjet metrókocsik.
Nem is állhattak volna forgalomba a 3-as metró felújított szerelvényei, ha nem működnek tökéletesen a vésznyitók – állítja a Metróért Egyesület. Márpedig a ma reggel a Nyugatinál elromlott szerelvényekből az utasok a vésznyitó segítségével is alig tudtak kikeveredni. De mi történik, ha a csak hellyel-közzel működő vésznyitókkal éppen valamilyen baleset miatt az alagútban ragadt metrón szembesülnek az utasok? Utánajártunk.